• تاریخ: 2013-10-07
  • شناسه مطلب: 1040

سخنگوی دولت خبر داد: تسهیلات ۳ تا ۸ میلیونی برای خودروهای فرسوده

خودروهاي فرسوده كه بيش از ۲۰ سال عمر كرده‌اند از رده خارج و ۳ تا ۸ ميليون تومان تسهيلات به صورت بلاعوض به صاحبان آنها پرداخت شود كه اين موضوع سبب مي‌شود صنعت خودرو نيز رونق يابد.  محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت امروز اعلام ن ...

خودروهاي فرسوده كه بيش از ۲۰ سال عمر كرده‌اند از رده خارج و ۳ تا ۸ ميليون تومان تسهيلات به صورت بلاعوض به صاحبان آنها پرداخت شود كه اين موضوع سبب مي‌شود صنعت خودرو نيز رونق يابد.  محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت امروز اعلام نمود در جلسه گذشته هيئت دولت مصوب شد خودروهاي فرسوده كه بيش از ۲۰ سال عمر كرده‌اند از رده خارج و ۳ تا ۸ ميليون تومان تسهيلات به صورت بلاعوض به صاحبان آنها پرداخت شود كه اين موضوع سبب مي‌شود صنعت خودرو نيز رونق يابد.

رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت در نشست خبري شهريورماه جزئيات طرح پيشنهادي ستاد را كه مصوب شد بدين شرح اعلام نموده بود:

براي تاكسي شخصي ميزان كمك بلاعوض از سه به پنج ميليون تومان، وانت بار يك تن از يك به دو ميليون تومان، ون و وانت بار بالاي يك تن از دو به سه ميليون تومان، ناوگان ميني بوس راني از سه به هشت ميليون تومان، اتوبوس از ۱۰ به ۳۰ميليون تومان، كاميونت ۳٫۵ تا شش تن از سه به پنج ميليون تومان، كاميون سبك (شش تا ۱۰ تن) از چهار به ۱۰ ميليون تومان، افزايش يافته است.

شفيعي تصريح كرد: ميزان كمك هاي بلاعوض به كاميون متوسط (۱۰ تا ۲۶ تن ) از پنج به ۲۰ ميليون تومان، كاميون سنگين (۲۶ تن و بالاتر) از هفت به ۲۸ ميليون تومان و كاميون كشنده از هشت به ۲۸ ميليون تومان افزايش يافته است.

به گفته وي، هرگونه استفاده و نگهداري از خودروهاي فرسوده دولتي، فروش يا واگذاري آنها در تمام دستگاه هاي دولتي ممنوع است و اين وسايل نقليه بدون استفاده از تسهيلات دولتي از رده خارج شده اند.
وي همچنين در خصوص سن فرسودگي خودروهاي سواري اعلام نمود: براساس پيشنهادات ما در حال حاضر سن فرسودگي خودروهاي سواري به ۲۰ سال كاهش يافته كه با اين وجود هم اكنون ۳۵۲ هزار دستگاه خودروي فرسوده سواري در كشور وجود دارد.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور