• تاریخ: 2013-10-12
  • شناسه مطلب: 1056

کمک مالی بلاعوض اسقاط تاکسی ۵ میلیون تومان شد

اعطای کمک های مالی بلاعوض  ۵ میلیون تومانی جهت اسقاط تاکسی های فرسوده به تصویب هیات دولت رسید. به گزارش روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، مدیرعامل اتحادیه گفت: در جلسه گذشته هیات دولت مصوب شد تاکسی های فرسوده ا ...

اعطای کمک های مالی بلاعوض  ۵ میلیون تومانی جهت اسقاط تاکسی های فرسوده به تصویب هیات دولت رسید.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، مدیرعامل اتحادیه گفت: در جلسه گذشته هیات دولت مصوب شد تاکسی های فرسوده ای که بیش از ۱۰ سال عمر کرده اند از رده خارج و وجه اسقاط خودروهای فرسوده تا سقف ۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض به خودروسازان پرداخت می شود.

بابک هاشمی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار تاکسی در کشورمشمول این مصوبه می شود اظهار داشت: با توجه به وجود ۳۴۰ هزار تاکسی در کشور تا کنون به علت اینکه در دو سال اخیر نوسازی صورت نگرفته است ۱۷درصد ناوگان نیازمند نوسازی می باشد و این اعداد بیانگر آن است که از رده خارج کردن تاکسی های فرسوده امری است که هیچ گاه نباید به تعویق افتد و یا تعللی در آن ایجاد شود.

وی با بیان اینکه هر دستگاه تاکسی در روز حداقل ۸ ساعت فعالیت دارد، گفت: با توجه به اهمیت تاکسی در حمل و نقل عمومی کشور، می توانیم امیدوار باشیم که مصوبه اخیر هیات دولت الزامی برای چرخیدن چرخهای فرایند نوسازی تاکسی ها در کشور خواهد بود، که مدت دو سال است این امر راکد مانده است.

هاشمی در تشریح اعطای وام بلاعوض ۵ میلوین تومانی به ازای اسقاط هر دستگاه تاکسی فرسوده گفت: این مبلغ، از میزان ۲ الی ۳ میلیون تومانی در مصوبه های  گذشته به ۵ میلیون تومان در مصوبه جدید افزایش یافته است.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور با توجه به آلودگی های زیست محیطی ناشی از فعالیت خودروهای فرسوده لازم بود دولت جدید با طرح مصوبه ای در این خصوص مهم بودن خروج خودروهای فرسوده را یادآور شود که خوشبختانه این مهم لحاظ شد.

وی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی سایر دستگاه ها و نهادهای مسول بخصوص در امر جایگزینی تاکسی های فرسوده، ضمن تخصیص تسهیلات کم بهره و متناسب با قیمت خودرو جایگزین، اقدامات سریعتر پیش رود تا دلزدگی و نگرانی های مالکان تاکسی های فرسوده که در دو سال اخیر به وجود آمده بود برطرف شود.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور