• تاریخ: 2015-06-24
  • شناسه مطلب: 1668

سوخت ناوگان حمل ونقل بار و مسافر درون‌شهری از اول تیرماه بر اساس عملکرد ارائه می شود

مديركل دفتر هماهنگي حمل و نقل عمومي و ترافيك شهري سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور از ارائه سوخت ناوگان حمل ونقل مسافري و باري درون‌شهري از ابتداي تيرماه سال جاري بر اساس عملكرد خبر داد.   به گزارش روابط عمومي سا ...

مديركل دفتر هماهنگي حمل و نقل عمومي و ترافيك شهري سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور از ارائه سوخت ناوگان حمل ونقل مسافري و باري درون‌شهري از ابتداي تيرماه سال جاري بر اساس عملكرد خبر داد.

 

dr-jafarpooor300 236

به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور، امير جعفرپور با بيان مطلب فوق گفت: به موجب مصوبه شماره ۱۳۷۳۱۹/ت۵۱۵۱۲هـ مورخ ۱۳۹۳/۱۱/۱۴ هيات محترم وزيران، تحويل سوخت به هر خودروي مشمول در طرح يعني كاميون، كاميونت، اتوبوس، ميني‌بوس‌هاي حمل­ونقل بار و مسافر درون‌شهري و برون‌شهري با سوخت مصرفي نفت گاز تابع مقدار پيمايش آن مي‌باشد.

وي در ادامه با اشاره به تشكيل كارگروه تخصصي اين موضوع گفت: بعد از تشكيل جلسات متعددي در قالب كارگروه راهبردي، فني، كسب و كار، اطلاع‌رساني و شكايات و … ، كارگروه راهبردي مقرر نموده تا سهميه كلي فعلي به دو بخش كشوري و عملكردي تقسيم شود. سهميه كشوري بخشي از سهميه كلي فعلي بوده و به هيچ عنوان از يك ماه به ماه بعد منتقل نمي‌شود، اما سهميه عملكردي متناسب با پيمايش خواهد بود و از هر ماه به بعد منتقل مي‌شود.

جعفرپور افزود: هم‌چنين مقرر شده به دليل عدم وجود ساختار و تجهيزات براي وسايل‌نقليه باري درون‌شهري، به اين ناوگان تنها سهميه كشوري تعلق گيرد كه تعديل شده سهميه فعلي است. به همين دليل ميزان كاهش در سهميه فعلي مقدار قابل‌توجهي نبوده ودر عين حال مقرر شده است تا مرداد ماه سال جاري اتحاديه تاكسيراني نظام بارنامه را در شهرهاي كشور به مرحله اجرا در بياورد تا در فاز بعدي مقدار سهميه كشوري بيشتر كاهش يافته و عمده سهميه مبتني بر پيمايش و عملكرد باشد.

وي اضافه كرد: بنابراين ضروري است تا صاحبان ناوگان باري درون‌شهري مترصد اطلاعيه‌هاي اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري براي ناوگان باري، اتحاديه اتوبوسراني‌هاي شهري براي ناوگان اتوبوس و ميني‌بوس و اتحاديه سازمان‌هاي حمل و نقل همگاني كشور براي ناوگان شهرهاي زير يكصدهزارنفر جمعيت در اين زمينه باشند.

وي هم‌چنين اظهاركرد: اين فرآيند تا زماني كه سامانه حمل­ونقل درون­شهري به سامانه هوشمند پايش و پيمايش مجهز گردد و ميزان پيمايش واقعي قابل استخراج باشد، ادامه خواهد يافت. اكنون براي وسايل‌نقليه مسافري درون‌شهري پايش ميزان پيمايش براي ۹۰درصد ناوگان تحت پوشش اتحاديه اتوبوسراني‌هاي شهري كشور قابل حصول است.

جعفرپور در خاتمه گفت: در عين حال مقدار در نظر گرفته شده براي ناوگان مسافري متناسب با نياز آنها و براساس داده­هاي مشاهده شده است. اما در اين فرصت باقيمانده لازم است مابقي ناوگان اتوبوس، مديبوس و ميني‌بوس و نيز كاميون و كاميونت به تجهيزات هوشمند مجهز گرديده و به سامانه اتحاديه‌هاي اتوبوسراني‌هاي شهري كشور، تاكسيراني‌هاي شهري كشور و سازمان‌هاي حمل و نقل همگاني متصل شوند.