• تاریخ: 2013-09-11
  • شناسه مطلب: 983

طرح‌های نوسازی خودروهای فرسوده از رکود دو ساله خارج می‌شوند

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور از طراحي و تدوين برنامه‌هاي جديد ستاد حمل و نقل و سوخت براي نوسازي ناوگان خبر داد و گفت: بزودي اين طرح با مشوق‌هاي جديد اجرا مي‌شود و طرح نوسازي ناوگان را از ركود دو ساله خارج ...

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور از طراحي و تدوين برنامه‌هاي جديد ستاد حمل و نقل و سوخت براي نوسازي ناوگان خبر داد و گفت: بزودي اين طرح با مشوق‌هاي جديد اجرا مي‌شود و طرح نوسازي ناوگان را از ركود دو ساله خارج مي‌كند.

مجتبي شفيعي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، گفت: بر اساس كارشناسي سنگيني كه براي تدوين طرح‌هاي جديد نوسازي ناوگان صورت گرفته، بزودي اين طرح اجرا مي‌شود و مي‌تواند طرح نوسازي ناوگان را از ركود دو ساله اخير نجات دهد.

وي افزود: اين طرح‌ها داراي جزئيات و مشوق‌هايي است كه فرآيند مباحث مالي با زيرساخت‌هاي لازم آن پس از ابلاغ، تحول رو به رشدي را در تحول نوسازي ناوگان ايجاد خواهد كرد و بزودي اين طرح با مشوق‌هاي جديد اجرا خواهد شد.

رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور از رايزني براي انعقاد تفاهم‌نامه همكاري با بخش‌هاي مختلف در حوزه فرهنگسازي، حمل و نقل و ترافيك خبر داد و گفت: بررسي عملكرد گذشته ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت نشان مي‌دهد كه علي‌رغم اينكه در حوزه سخت‌افزاري اقداماتي صورت گرفته، اما در حوزه نرم‌افزاري و فرهنگسازي آنچنان كه بايد كار نشده است.

شفيعي با بيان اينكه يكي از عوامل كاهش ايمني حمل و نقل كشور كه باعث تصادفات زياد و اتفاقات ناگوار اين حوزه مي‌شود، مربوط به حوزه فرهنگ ترافيك است، گفت: در همين راستا با بخش متوليان فرهنگسازي جامعه، تفاهم‌نامه‌هايي در حوزه‌هاي مختلف از جمله سازمان تبليغات و حوزه علميه صورت گرفته تا بتوانيم از ظرفيت اين بخش براي فرهنگ‌سازي در بخش ترافيك استفاده كنيم.

وي عنوان كرد: بر اساس اين تفاهم‌نامه در تلاشيم تا بين قانون‌گرايي و موضوعات اعتقادي و ديني رابطه منطقي برقرار كرده و بتوانيم با توجه به اينكه قانون‌گرايي تكليف شرعي است بتوانيم ارتباط نزديكي بين قانون‌گرايي و فرهنگ ترافيك برقرار كنيم تا با نزديك شدن اين دو حوزه بتوانيم فرهنگسازي مناسبي را در بخش حمل و نقل و ترافيك انجام دهيم.

رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت  كشور با اشاره به يكي ديگر از برنامه‌هاي اين ستاد، گفت: اجراي برنامه‌هاي ويژه در حوزه امور بين‌الملل يكي از برنامه‌هاي در دستور كار ستاد است و مقرر شده با ارتباط‌ گيري از طريق مجامع بين‌المللي و سازمان‌هاي نظير كشورهاي توسعه يافته به تبادل اطلاعات تجربيات بپردازيم.

شفيعي به ايسنا گفت: مقرر شده نشست‌هايي به صورت هر دو هفته يك بار برگزار شود و در اين نشست‌هاي هم‌انديشي نخبگان حمل و نقل و ترافيك كشور توسعه برنامه‌هاي امور بين‌الملل ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور دنبال شود.

به گفته وي، اين طرح در حوزه امور بين‌الملل ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور براي نخستين بار اجرا مي‌شود و هدف از اجراي آن ارتقاي سطح علمي و مديريت اجرايي در حوزه حمل و نقل و ترافيك است.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور